tisdag 1 maj 2012

På låsas

Vaknade upp i morse och kände mig ensam.

Jag kände mig iof ensam när jag gick hem igår natt också, sådär sliten och ensam och själv. Men jag antog att det var de 1,5flaskorna vin jag hällt i mig. Visserligen utspritt under en tidsperiod på ca 8h så särskilt onykter var jag inte. Men ändå. Alkohol ger konstiga effekter ibland.

Sen vaknade jag upp och trots myskatts purrande kände jag mig inte bättre.

Ringde Louies matte och pratade trams 10 minuter. Hon skulle ut och springa.

Sen var jag ensam igen.

Köpte lite böcker på adlibris fast jag inte egentligen borde. Eftersom mitt framtida pengakonto ser lite osäkert ut. Men det kändes bättre en stund.

Sen var jag ensam igen.

Min plan var att ta tag i den där högen i hallen. Nu funderar jag på att kura ihop mig i sängen med mina hittepåvänner - karaktärerna i nån bok.

Problemet nu är bara att om det är en sån bok kommer jag känna mig ännu mer ensam när boken är slut.

*ignorerar min egen visdom, plockar ut Havsmannen av Carl-Johan Vallgren och ber en stilla bön over att det inte blir en sån bok utan bara en bra bok.*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar