tisdag 1 maj 2012

Du ska inte tro det blir sommar

Det hade ju vart bra om de ändrade öppettiderna jag dubbelkollade hade vart för rätt gym. Nu fick jag försöka ta mig genom hela stan under pågående förstamajtåg till det andra gymmet som inte stängde klockan 16. Eftersom jag bestämt mig för att träna idag och mitt schema sa styrka.

Nåväl. Jag blev underhållen hela vägen upp på bussen. Inte som man skulle kunna tro av den tondöva ungen som envisades med att hitta på egen text till samma tre toner i idas sommarvisa. Utan killen som satt bredvid ungens pappa. De sitter i ett fyrsäte och ungen sitter i mammans knä och vrålsjunger medans mamman pussar på den och berömmer oljudet. Pappan sitter mitt emot och ler stort som om han precis vunnit nobelpriset.

Killen bredvid har en blick som säger "snälla skjut mig".

Önskar lite jag smygfotat dem. Väldigt underhållande och fick mig att stå ut med skrikandet hela bussfärden.

Bussen hem däremot fick jag byta säte två gånger för att någon svettig illaluktande människa gnott sig mot sätet eller nåt.

Sen inser jag att det är jag som luktar.

Tur jag är på väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar