onsdag 23 maj 2012

Hur det hela gick till, aptråkigt skrivet

Det här är vad som hände idag.

Jag vaknar upp och tänker på hårblåsar. Fråga mig inte varför. Jag tänker att jag kanske skulle önska mig en såndär hårblås mamma har i födelsedagspresent, det känns som nåt hon skulle kunna köpa. Det är en fräsig frisörhårblås, köpt liksom där frisören köper sin. Och den gör det den ska, man kan tom blåsa min korviga lugg rak utan att använda plattång.

Tanke nummer två är "Nej jag har ju en bra hårblås, visserligen lite gammal.. och munstycket sitter inte riktigt kvar eftersom det gått lite sönder... men iaf"

Solstrålen går och duschar. Sålstrålen tar fram hårblåsen. Solstrålen tänker att nä, jag vill fan blåsa det framför spegeln om det ska bli sådär fräsigt, igår när jag stod och höftade i vardagsrummet blev det inte alls bra. Det finns inga vägguttag där, så jag fick leta upp en sk förlängningssladd som jag av någon idiotisk anledning alltid kallar för reservsladd när jag bara ska fråga efter en i farten. Sätter i hårblåsen och den startar inte. Tanke nummer ett då är "det är reservsladden". Letar upp en ny sladd. Samma skit. Sätter in sladden i vägguttaget. Samma skit. Det är hårblåsen. Som gått sönder.

Dyngsur. Kan inte se ut såhär. Letar i panik och hittar min gamla lilla hårblås som jag typ fick i andra klass eller nåt. Blåser håret, lugg, med resultat därefter.

Bra början på dag.
Efter jobbet går jag på ica maxi och det första som dyker upp innanför sminket är det som är på bilden. Prickiga. Inte frisörhårblån antagligen bättre än den skruttiga.

Så nu är jag innehavare av en lila hårblås med prickar.

Det var hur det hela gick till, aptråkigt skrivet.

Och det var ungefär höjdpunkten på min dag. Fantastisk dag idag. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar