fredag 2 mars 2012

Beslutsågren

Hej hej
jag har beslutsångest. Jag tänkte anta att någon läser smörjan jag producerar och be er hjälpa mig i mitt beslut.

Nästa helg ska jag antingen:
1. Döma Junior SM i UVR
2. Gå på Utiskogen och P-Innebandyn. (båda är typ av kalas)

Jag ska gå domarkurs i helgen, det är då bra att öva på detta genom att döma. Junior SM är ett ypperligt tillfälle. Å andra sidan så blir det ytterligare en helg bortrest, och i det här fallet sovandes på luftmadrass i skolsal. Jag har inte kalasat/festat/umgåtts med vänner under avslappnande former sedan andra veckan i januari (lördagen efter min tenta) och hade sett fram emot båda arren i punkt 2, som dessutom nu råkade hamna på samma dag utan att krocka då det ena är ett dagsarr och det andra ett kvällsarr. Det är dessutom lördag efter tentor och en massa folk är ute och kalasar vilket gör att jag kan klämma in massa "träffa folk" i en smäll. Plus att jag får sova i min egen säng. Fröken Vit ska döma och vi brukar åka på Utiskogen annars. Så hon är faktiskt en del i det, men åas var hon på Kapten röd förra helgen senast och har således åtminstone vid ett tillfälle haft umgås med folk. Och det är en massa andra människor som jag knappt träffat sen i typ November som jag träffar nu på Kalasen.

ÖÖÖÖÖHRK. Kunde inte nåt av arren ligga helgen efter så jag kunde skaffa mig ytterligare en ursäkt för att inte gå på Systerns möhippa istället.

Och när jag ändå är inne på att låta er bestämma över mitt liv. Ska jag behålla luggen eller spara ut den? Just nu är den bara jobbigt lång som kort lugg, men för kort som snelugg.

Nu får vi se om det är samma person som läser min sida 26 gånger om dagen eller vad det är som händer.

6 kommentarer:

  1. och jag som tänkte du skulle komma ner hit och festa med mig den helgen. Jag tycker du ska fundera på hur mycket tid du har att lägga på att vara bakis/hur mycket du lär dig på att döma. Jag bli bakis av att bara läsa om ut i skogen numera. Har aldrig lyckats att inte supa ut mig iofs på det arret. Så jag hade nog varit tråkig och valt att döma.

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara klargöra att jag inte anser att något av alternativen innebär att man är tråkig. Det är ju det som är problemet. Jag tycker ju båda sakerna är roliga!

    SvaraRadera
  3. När är nästa möjlighet att döma? Om det inte är för långt till dess tycker jag du ska ta alternativ 2!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ut-i-skogen är sjukt overrated... Så jag hade gått med alt 1. Kalas på lekskolan finns ju nästan jämt.

    spara ut hår är tråkigt - klipp klipp klipp ;)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska ut och träffa folk och sätta upp luggen i en tofs ;)

    SvaraRadera
  6. Rent spontant när jag läser inlägget så känns det som att du redan har bestämt dig för alternativ 2. Öva på att dömma kan man kanske göra genom att titta på gamla matcher och se hur de domarna gjort i olika situationer? Typiskt bra aktivitet när man är bakfull också =) Annars gillar jag inte att säga åt folk vad dom ska göra, så länge du har tid för mig och musikquiz på onsdag =)

    SvaraRadera