fredag 16 mars 2012

Ansvarsfull vs Rufset

Insåg i början av denna månad att jag spenderat mer tid under vattnet än drickandets alkohol eller lida av dess efterbörd. Sen skaffade jag Icakort. Och gick med i a-kassan.

Konsekvensen av detta blev naturligtvis att jag fick lov att släppa lös Rufset förra lördagen, trots att jag tidigare samma vecka vart hemma tre dagar pga sjukdom. Då Solstrålen inte ens nästan var hångelsugen fokuserade Rufset på det viktigaste och blev väldigt onykter på hemjäst vin, vid återkomst runt tretiden på eftermiddagen däckade i stinkrummet på tryckeriet i typ 4h, vaknade, fortfarande Rufset, handlade pizza, gick på innebandy och hamnade sen på ohmsits där magen varken ville ha öl eller vin. Så Rufset drack cider.

För säkerhets skull tog jag en öl var måndag, tisdag samt två på onsdagen.

Behöver jag säga att det är lite jämnare nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar