söndag 26 februari 2012

Krångla till det.

Just nu är jag mest irriterad på min syster, min mamma och min kusin.

Min yngsta syster ska gifta sig. Min kusin är brudtärna och min syster är toastmaster. De skulle arra möhippa. Vi bestämde datum och det gick ut och ho och hej. Systern gjorde ett FB event där hon hade bjudit in alla mina släktingar och bla bla.

Idag skriver hon att det bara är en av systerns vänner som svarat och hon kan inte komma. Jag säger att det är kanske inte så konstigt då vi ska ha kalaset i örebro av någon obegriplig anledning medans hon och resten av hennes vänner bor i skåne.

"Nej, det här kalaset är bara för släkt och hennes örebrokompisar"

Men alltså? De två som ska styra upp styr alltså upp skiten för periferinissarna? För det är det vi är, jag och mina kusiner. Fattar inte. Dessutom är det just nu jag, min syster, tärnan och två kusiner som kan. DVS en möhippa på fem periferipersoner. Fiasko kallar jag det.

Mamma, som är borta som vanligt, ringer (för att helt ärligt fråga om det är min låda de hittat på Landvetter (den som orsakat bombkaos typ), eftersom jag skrev på FB häromdagen om den där lådan med saker från jobbet som jag stoppat mina skor i när den åkte från tyskland och nu ännu inte hade kommit fram. Var det den lådan som de har hittat? NEJ. Sluta vara så.... dum. Vill skriva clueless. Vet inte vad man ska kalla det. Blåst?) och jag blir arg och säger att jag fattar inte varför det är gjort så här? Och hennes anledning är att "men vi kan ju inte ta hand om alla personer från skåne" Nej men det är inte det jag säger. Jag säger att kalaset borde vart i skåne. "Men alla kan inte åka till skåne"

Jaha? Tough luck. Kalaset är inte för släkten, det är för bruden. Vilket jag sa.

Och nåt kommer som typ låter som att det hade ju vart trevligt för de två småkusinerna att få gå på en möhippa och bla bla. Nej, nu är det igen inte för bruden utan för kusinerna. Nej nej nej. F I A S K O.

Och skånekompisarna då, vad hände med de? Ingen aning. Som det lät på mamman och systern så skulle väl de om de vill skaffa en egen möhippa. Det var ingen som verkar kollat eller nåt. Så fortfarande. De två som "har hand" om nåt med det här bröllopet arrar en möhippa för periferigästerna medans hennes vänner som hon umgås med dagligen "får väl fixa nåt eget om de kan". Nej. Jag blev arg.

Och nånstanns här hann både min syster och min mor bli så sura på mig så att systern tog bort FB eventet och inte svarar i telefonen och mamma lät som att hon skulle börja gråta.


Men aaaaaa Varför?????? Jävlafamiljjävel. Jag kräks snart. Jag vill säga upp dem. Det är bara en massa jobbig tvång.

1 kommentar:

  1. Du påminner mig om detta strålande citat av Sheldon från Big Bang när han pratar med sin syster Missy.
    Sheldon: I always thought I was more like a cuckoo bird. You know, a superior creature whose egg is placed in the nest of ordinary birds. Of course the newly hatched cuckoo eats all the food, leaving the ordinary siblings to starve to death. Luckily for you, that’s where the metaphor ended.

    SvaraRadera