onsdag 16 november 2011

Vintertid är kommen

Statusrad på FB:
"2 plusgrader, knappa aningen av nattens frost ligger kvar i skuggan... Tågvärden när tåget är 10 min sent: "det är vädret, alltid svårare att hålla tiden på vintern..."

Haha!


Hade tänkt att skriva ett långt och irriterat inlägg om Tanten på UVR, mest om helgens läger och spel som var jättejätteroligt om man bara bortser från att hon är en slumpgenerator med kycklinghjärna.

När vi sitter innan och pratar på avbytare och hon får reda på vilken position hon ska spela och hon säger

"Nä jag kan inte spela den"

Men... du var ju med på mötet.

"När bestämdes det här?"

I morse, på mötet, vid frukost. Du ställde frågor.

När vi får en lagutvisning för att vi fördröjer spelet för att hon inte vill gå ut med bollen när vi ska börja. Och vi måste gång på gång komma på att någon borde ta tag i bollen när det är hennes roll.

Nej jag skyller inte förlusterna på henne, vårt lag har inte spelat ihop innan och vi var för få för att ha fullt byte. Dessutom var vi tre personer av 9 som var erfarna, de övriga 6 var det en som hade spelat match innan. Vi var inte ett bra lag. Men när man måste ligga och kämpa i försvar och ta emot anfall på anfall för att man inte får med sig ena halvan när man går ut för att själv anfalla. I en timme. Då är det inte roligt.

Det hade räckt med att vi hade många nybörjare (inklusive undertecknad.) och för få spelare. Vi behövde faktiskt inte ge andra laget ett handikapp också.

Ja jag kanske anses vara elak och egoistisk.

Men jag tänker inte sätta mig ner och sjunga kumbaya, alla kan inte var bra på allt. Och det här är ingen jävla dagverksamet.

Sen hade hon enbart den vita baddräkten på sig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar