lördag 19 november 2011

Real programmers

Man kan ju undra vad en liten Solstråle gör såhär på en lördagkväll?

Jo, liten Solstråle sitter med gammal gammal Powerbook (en Mac från 2003 typ) och ett terminalfönster, folköl, kanelkakor och en haskellabb. Det är var Solstrålen gör.


Nöjd över att jag "kom på" att den trötta datorn inte behöver göra nästan nåt jobb alls om jag använder terminalfönstret. Tyvärr har jag inte fått igång X11 riktigt, nåt med fel versioner som jag inte orkade bråka med. Annars hade det vart stora kalaset här.

Och det värsta är att jag känner mig som värsta superhackern fast jag knappt kommit någonstanns i labben. Vart så jävla svältfödd att jag på jobbet suttit och rättat gamla VB funktioner i Excel.

<3 terminalfönster

Ur musikmaskinen kommer det Justice - Audio, Video, Disco.

Öppnar en öl till och sätter mig tillrätta i soffan.

(försökte publicera inlägget genom att trycka C-x s C-x c)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar