onsdag 2 november 2011

Idioten

Gårdagens träning innehöll den värsta övningen någonsin. På riktigt. Och då tvingade ändå Fru UVR mig att simma typ 50m under vatten för nån vecka sen. Jag var blå. Det här var värre.

Jag säger, ni vet idioten? Den där som om inte annat besjungs i "Jävlar anammas" låt "idioten". Bort till konen, ner och ta i, jobba för laget...
Det går iaf ut på att man är ett lag och har ett antal koner som står framför laget med nån meter mellan sig. När man ska börja springa springer man allt man har till första konen och tillbaks, sen andra konen som står lite längre bort och tillbaks, sen tredje konen etc.

Man bli trött är själva grejen.

Tänk dig nu idioten. Fast vi är i en 5m djup bassäng. Med 8 banor. Ponera att Solstrålen ligger vid vattenytan och ska först simma till första banan och tillbaks sen simma till nästa bana etc, som idioten. Fast jag ska inte simma på ytan, utan snett ner till markeringen för första banan på botten och ta i den och vända och simma snett upp igen. Och sen snett ner till nästa bana och sen upp igen. osv.

Det var visserligen ett "stafettmoment" iblandat, så jag och tjejen som ledde uppvärmningen (för ja det här var en del av uppvärmningen) gjorde det här ihop. (först jag till bana ett, sen hon, sen jag bana två, sen hon etc) så man fick ett litet andningsmoment i det hela. Men det hindrade mig inte från att vara så jävla trött när jag skulle simma till bana 5 eller 6 eller nåt att jag inte hade koll på hur många banor jag simmat, vart jag var eller hur mycket som var kvar.


Resultat:

I morse glömde jag skölja ur balsamet ur håret vilket resulterade i väldigt flottigt hår när det hade torkat. I kombination med min sneda lugg blev det här en inte så bra hårdag.

Jag låste in Herr Serverhall också. Med båda låsen.

Kom ihåg träningskläderna men inte extra matlåda.

Vill gå och lägga mig igen.

(lyssna på Idioten på äntligenmåndag.se, Jävlar anammas egen spotify. Låt 22)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar