torsdag 17 november 2011

Prata för döva öron

Ska sätta upp ett paniktest.

Jag säger "Det enklaste är att vi väntar till typ 4 när mitt test är klart och så tar vi den stationen som redan har en sån uppkoppling"

Men nej nej. Det var så satans brottom. Så då får jag leta upp två switchar. Och koppla om i ett par andra switchar för att få in mina switchar. Och leta upp skruvar för att hänga upp enheter. Och leta upp 4 SFP:er. Och kablar. El och nät. Och skruva och koppla. Och det funkar inte. Får in och konfigurera switchar. För det var knas där. Och koppla lite till. Och två timmar senare när jag fått upp allt och får att testet failar så säger de "Nja. Det här kanske störs. Vi får nog.. nja. Koppla någon annan stanns. T.ex. i den där stationen som är redan har en sån uppkoppling"

...

Solstrålen biter sig i läppen. Kopplar ner sakerna. Lägger tillbaks dem. Stoppar sitt test. Kopplar om. Kopplar upp. Får exakt samma resultat.

Vill döda nån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar