måndag 22 juni 2009

Tjockis

Nu har jag vart på stan för att leta klänning att ha på mig på de två brölloppen jag ska på i sommar. Har åter igen konstaterat att jag var en tjockis. Satans exjobbet har ju gjort så att jag har lagt på mig 7 kg sen i november. Hurrrom? Nä. Och det var ju inte så att jag var liten innan de där 7 extra kilona heller. Hurrom....

I förrgår läste jag en Aftonbladetbilaga, där var en intervju med damen som sjöng "A B C" pop låten när jag var liten, fröken Anna Bok. Anna har gått igenom en Gastroskopisk bypass: Det är det det heter väl? När man sätter ett snöre runt magen så att inget får plats där och kopplar på halsen direkt på tarmen, typ. Används på folk som är riktigt stora. I alla fall, Anna hade gått ner 86kg eller nåt och var mycket nöjd med att hon hade ett midjemått på 86 cm tror jag det var. (Nu blev det 86 två gånger så jag misstänker att jag tänkt fel nånstanns... 89 kanske det var. I alla fall:) Jag var ju tvungen att mäta mig själv då, som den självplågare jag är och naturligtvis kunde jag konstatera att jag är jag lika tjock som Anna Bok. Visserligen en Anna Bok som gått ner.... 86kg? Men ÄNDÅ!

Sen in i provrummet idag då och minsann så sitter allt fläsk som en elak badring runt midjan. Inte kommer det hjälpa när jag går ner heller för då kommer brösten bli mindre, badringen den håller kroppen kvar som om det gällde livet. Helvete.

Nu ska i alla fall bantas. Och nä jag menar inte banta banta, det är det uttrycket jag använder när jag räknar ut vad jag kan äta och försöker träna ordentligt. Så att jag äter lite minder än det jag gör av med. Nu är det slut på kakor och kebabrulle: Hej spenat, tonfisk och krossde tomater.

Och funkar inte det så får jag väl äta upp mig rejält - då finns det tydligen en marknad också, man kan sätta sig på folk och få betalt! Bra att ha som alternativ karriär om det här civilingenjörandet går åt helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar