onsdag 17 juni 2009

Hatten är min

Har idag haft redovisning på företaget. Det gick osedvanligt smidigt må jag säga. Men efter redovisningen stängde handledaren och examinatorn in sig i ett rum och pratade, det bådar inte gott. Skit också.
Vi har lämnat in en ny version av rapporten till examinatorn, hoppas kritiken blir bättre än förra gången. Tänkt dig att följande tar ungefär en kvart:
Han började med att rita upp två horisontella streck på tavlan. Sen ritade han en massa massa kryss ovanför det översta strecket. Sen ritade han två i mitten och två en bit under strecket. Sen började han prata "ja jag har haft många exjobbare, och alla rapporter har legat här uppe (pekar på horden med kryss över det översta strecket) det här är alltså väl godkänt (pekar på strecket). Sen hade jag 2 som låg här (pekar på de i mitten) och de var väl klara men skulle ändra på två småsaker och sen kom de inte in med rapporten igen. Sen har vi de här två (pekar på kryssen under strecket) ja de låg ju under godkänt (pekar på det understa strecket) men med myyyyycket möda och arbete så jobbade de sig upp hit (Ritar två wobbliga pilar upp mot godkänt strecket, det tar ungefär fem minuter att rita pilarna). Och er rapport... ja den ligger här (ritar ett kryss ungefär en meter under de två sämsta).
Vad är det då som är fel med rapporten? Ja det är ungefär allt."

Det känns som mycket konstruktiv kritik, eller?

I alla fall fortsätter mitt cykelprojekt (en av sakerna jag gör för att bli mindre tjock). Igår cyklade jag till lekskolan, gjorde en massa saker på tryckeriet och gick sen ner för att måla tak nån timme. När detta var gjort var jag lagom mör i nacke och axlar, cyklade hem för att upptäcka att hissen var ur funktion. Så efter hela skiten fick jag bära upp cykelhelvetet för trappen. Har idag blåmärken på konstiga ställen. Mest blåmärken som inte syns.

Var på operans kostymförrådsutförsäljning i lördags, jag hade innan insett ganska snabbt att jag var lätt mycket fetare än alla dansare och skådespelare som brukar husera där och som kostymerna var gjorda för (oh, jag kan berätta om hur roligt det är att jag blir så tjock hela tiden... i nästa inlägg) så jag gick direkt på hattarna. Har hört att en hatt är så sommaren 2009. Fick genast tag på en läcker sak som såg ut som en kulle. bokstavligen. Den var stor som ett paraply ungefär och helt täckt i nån grön-blå päls a´la kakmonstret (fast mer grön då) och sen stack det upp ett gäng blommor på den. Min för en hundring. Som hittat.
Annars var det mest Tengil:s kostym, ni vet han boven i bröderna Lejonhjärta, som hägrade. Den var ju gjord för en karl så jag hade nog fått på den. Den hade tuffa "läder fjädrar" på armarna. Med den hade man lätt vunnigt alla utklädningstävlingar.
Får se om jag får upp ett foto på min läckra hatt så ni vet vad ni ska hålla utkik efter i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar