måndag 15 juni 2009

Cykeltur

Tog mig en premiärcykeltur hemifrån Bergsjön till Lekskolan igår. Jävla motvind hela tiden. Min kompis J sa att den värsta biten fram & tillbaks till mig skulle vara från Bellevue och hem, men det var fanimej från Götaplatsen till Lekskolan. Helvete. Var tvungen att gå upp den backen.

Sen upptäckte jag att jag inte kunde cykla normalt längre. De senaste 4 åren har en cykel inneburit spinningcykel. När jag skulle stå upp för att ta i så lyfter jag fötterna vid "upptramp" eller vad man ska kalla det för. Jag blev jävligt förvånad över att pedalen inte följde med och höll på att ramla av cykeln. Sen blev det en kamp mot backen och cykeln, måste sett ganska roligt ut. När jag väl kom fram till tryckeriet på lekskolan så hade nån stängt av frysen och hela golvet var fullt i vatten, så det var bara att torka upp.
Vid tio tiden igår kväll var det till att cykla hem igen. Idag har jag satan ont i ena benet på nåt konstigt sätt, det är liksom inte normalt ont i röven som man brukar få av cykel utan känns mer som nån har dragit benet fel. jaja. det blir nog bättre. I morgon blir det till att cykla igen.

Fick förresten ett härligt mail från den ena handledaren på företaget i slutet av förra veckan, där stod:
"Det är inte direkt ett under av användarvänlighet och ärligt talat hade man kunnat jobba lite mer på dialogrutorna, fast jag som är insatt kan dock klura ut vad som avses. "

jaha, men ett av kraven var ju att man skulle vara insatt i ert program, som ni är, så vad är problemet. Dessutom frågade vi om ni ville ha en manual och ni var då jävligt kaxiga och sa att det behövdes minsann inte. Och sen blir jag tre år och vill skrika "Tack det samma, ert jävla program är inte så enkelt det heller"

sen stod det:
"Det är lite olyckligt att det är först så här sent som vi kan prova programmet, eftersom det finns lite detaljer man hade velat fixa till. "

Igen, hade ert skit inte vart trasigt samt implementerat efter specarna så hade det hela funkat för flera månader sen. Ägghuvuden.
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. Jag blir så förbannad. När det här är över tänker jag skicka en utvärdering av skiten. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar