torsdag 4 juni 2009

Fram tills nyss

För att förstå framtiden bör man ju förstå historian. Vad är det då som har hänt? Ett par saker är säkra:

  • 1999 började jag på tekniska lekskolan för att läsa elektriska saker. Innan dess var livet mest solsken.
  • hösten 2000 blev jag av med mitt studiemedel för första gången.
  • 2000-2001 hade jag tre jobb parallellt och försökte plugga ikapp. Det tar alltid längre än man tror.
  • Var en tenta ifrån när jag fick blindtarmsinflammation, vilket är en historia i sig. Mådde lite bajs i allmänhet och pluggade lite på universitetet istället när jag var kvalificerad för studiemedel. Det var ju rena semestern.
  • 2004 insåg jag att det här med kretsar inte var så skoj. Fick lite panik, tog ett sabbatsår.
  • tog sen ett sabbatsår till, var arvoderad av kåren för att göra massa käcka saker.
  • kom tillbaks lagom till bolonäs processen hade satt igång. Helt plötsligt fanns inte det jag läste kvar. Dessutom eftersom jag börjat intressera mig för datamaskiner istället för kretsar hade jag tänkte byta lite. Det gick inte. Om jag inte ville börja om från början.
Jag har sen dess försökt harva färdigt, eftersom jag läste de där semesterkurserna, samt att vissa av mina kurser från tidigare inte kan räknas in i min examen, så har jag inte tillräckligt med veckor kvar för att bli klar vilket innebär en jävla massa trasslande.

Det här kommer då förhoppningsvis bli mitt sista år på lekskolan. Nu får det vara nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar