onsdag 10 augusti 2011

Tanten

Vi har en dam i restaurangen på jobbet. Hon är bittrare än någon. Hon verkar hata sitt jobb. Hon har vart där sen evigheter, alla som någonsin jobbat där pratar om "den där surkärringen". Jag tror inte att allt står rätt till med henne, men brukar iaf lyssna på vad hon säger för att det roar mig.

Oftast brukar det vara när vi kommer med disken. Man hör henne
"Nu börjar helvetet. Nu börjar det säger jag"

Idag var det mest en beklagan över allt:
"Varför kommer det så jävla mycket folk hit? Har det ingen annan jävla restaurang att gå till?

Härom dagen satt hon och gnagde på en kycklingvinge när vi kom, eftersom vi har lunch precis när de öppnar och vi brukar vara de första gästerna.

Tanten skriker: "HEJ!"
Jag förvånad: "eh.. hej"
"Fint väder ute"
"eh... ja.."
"Men, varför går du för i helvete inte ut då?!?


Påminner mig om puben och alla de gånger man ville säga så. Men inte gjorde. Why oh why.

1 kommentar:

  1. Hon kanske är släkt, eller iaf polare, med Knäckehäxan som knallar omkring här i Johanneberg och pratar för sig själv.

    SvaraRadera