fredag 5 augusti 2011

"Svälta sig själv"-trams

Får man bli förbannad på folk när deras religiösa preferenser hindrar dem från att äta i en månad när solen är uppe och avsaknaden av mat & vatten under vaken tid gör att de blir ännu mer korkade än vanligt vilket leder till att de inte bara gör fel utan det slutar med att jag får göra dubbelarbete?

Det är naturligtvis Pakistaner jag pratar om.


"Vad ska jag göra?"
"Det här testet, som står på lappen, all information finns i filen som den refererade til, du ska köra det som är markerat med färg"
"ok"


Går iväg. Kommer tillbaks dagen efter.


"Vilka krav?"
"Som jag sa, kolla i filen som det refereras till på lappen"
"Vilka av dem i filen?"
"De som är markerade med färg"


Går iväg. Kommer tillbaks


"Kraven?"
"I filen, som det står här"
stryker under med röd penna på lappen sökvägen
"men...?"

Solstrålen öppnar filen på systemet, visar vart den ligger och pekar på dem.
"De här, som är markerade i färg i matrisen, du ser här och här och här. De är det. Bara att skriva upp numret."


Går iväg, gör test, mailar resultat till mig.

"Men, de här kraven stämmer ju inte"
"Jag tog de standard"
"I filen som jag visade dig som det refererades till på lappen med sökväg och allt?"
"eh.. ja"
"men du har ju använt max i alla fall"
"Ja?"
"Du skulle ju ta dem som var markerade med färg"
"Jaså. Det förstod jag inte"


Gah. Ett av tusen exempel. Och det började i måndags. Det är minst tre veckor kvar.

Jag tänker göra en antiramadan och baka pajer utav bara helvete. Frosseri Hurra!

1 kommentar:

  1. Åh vad irriterande, jag blir ju tom irriterad på avstånd. Suck...

    Tänk på att äta dina pajer både när solen skiner och när den är borta, bara moffa i sig massor!

    SvaraRadera