fredag 19 augusti 2011

Flockdjur

Dagens snabbtänkthet var åt de där Asterixälskarna på lekskolan. Satt inne i el linso och läste mikro, bläh, och undrade varför en massa herrar satt på olika sidor av elektrogården i bar överkropp (apkallt) och skrek saker. Bla "brudar".

Förklaringen kom när jag gick ut och passerade förbi två av dessa sittningar. De skrek naturligtvis så åt förbipasserande eftersom de var på herrmiddag.

Solstrålen tål saker. Solstrålen bryr sig inte. Solstrålen är liksom en gås, varför orka liksom. Men Solstrålen kan bli irriterad på människor när de har ett sådant flockbeteende, individer är ganska intelligenta. En flock med människor blir dumma. Fårskock. Det stör mig som satan. Varför tog de t.e.x inte på sig tröjorna? Det var ju apkallt ute. Jag i tröja och jacka frös lite och önskade mig en mössa och vantar.

Flocken började naturligtvis vråla "Brudar brudar brudar" när Solstrålen passerade. Någon drämde i med "Visa pattarna".

Solstrålen stannade, tittade lite på dem och vrålade tillbaks:

"Apflock, apflock, apflock"

Man kan ju schäga som schå. Det var inte nån som sa så mycket efter det.

Nöjd med att jag gick hem, Herr Serverhall tyckte jag skulle titta förbi hans avdelings lilla turkosa lokal, men jag känner mig själv. Jag kan inte ta EN öl på lekskolan. Det är ett induktionsbevis. Man måste ta en till. Sen är klockan halv sju och man står där och funderar över hur fan det här gick till. Självdiciplin noll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar