onsdag 14 juli 2010

Sola lidt

Angelgone och Fluffy:s nykteralterego (Fluffy NAE förkortas det i fortsättningen) sov över hos mig i natt för att vi skulle vara uppe med tuppen och gå och bada. Yr.no hade spått fint väder, lite moln till 12 och sen toksol. Och såklart stämde det, men sega som vi var kom vi inte iväg förrän lunch och sen skulle Fluffy:s NAE iväg på sitt jobb hos den stora mejerijätten. Angelgone och Solstrålen stannade kvar.
Jag var lite irriterad eftersom låren vägrade få någon färg på sig. Ser ut som jag solat i badshorts. Bestämde mig för en ny taktik och vände mig med huvudet mot solen, tänkte tassarna borde få lite färg på ovansidan då med. Taktiken lyckades, två alvedonvita lår hade nu fått lite färg såg jag i duschen.

Solen hade dock även hittat in till andra skrymslen den inte hittat till innan. Som: mitt i urringningen; precis ovanpå kindbenen - i kanten på den mjuka delen av huden som täcker ögonhålan samt... i hårbotten. Blött hår gör ju så att hårbotten som normalt sett döljs av ett stort konstant knullrufs blev blottad för solen. Och solen stekte.

Nu känns det som om jag har en begynnande huvudvärk. Aj.

1 kommentar:

  1. Been there. Det bästa kommer om ett par dagar när hårbottnen börjar flaga och det ser ut som man har mjäll...

    SvaraRadera