måndag 17 maj 2010

Tv som ger en konstiga idéer

Ja, nu har jag äntligen listat ut hur jag ska kunna skicka en post på min blogg från mitt fulhack till snott internet. FB kommer jag inte åt, en bra förlust för min studiemotivation.. i alla fall: TV är inte bra för studiemotivationen, men nu har jag sett på lite olika program under helgen och blivit lämnad med frågor.

Del 1, varför är människor så fruktansvärt korkade:

bevis a. Dokumentär om brittiska ungdomar som är beroende av porr igår natt. Man fick inte se nån porr, men det var i alla fall tre killar som jag inte tror skiljer sig särskilt mkt från killar i den åldern i allmänhet. Det var lite roligt dock. En kille var kristen och all som hade med porren att göra gav skuldkänslor. En annan kille fick gå i terapi för det var nog nåt underliggande problem som fick han att titta på porr enligt hans mor och psykologen. Och den tredje som var tragisk. Spinkig, finnig kille som trodde han "lärde" sig om sex från porren. Han berättde glatt att han hade filmat en tjej när han blev avsugen och visat för sina kompisar. Och hans kompis berättade om när han hade haft sex med en tjej som de sedan fick hämta i ambulans för hon var så full. Nu var det här i storbritannien där många även tror att en vaginal coca-cola dusch eller armbandsklocka som har flourecerande urtavla runt penis är helt fungerande preventivmedel.

bevis b. Dokumentär ur serie om en man som försöker hitta extrema saker. Igår var det fetaste hunden, förra gången var det störst plastikopererade bröst. (5l i varje om jag inte minns fel, helt sjukt)

bevis c. Dokumentär på 4:an nyss om barn (6åringar) i U.S.A. som får lära sig skjuta. Och pappans svar på frågan "vad säger du till folk som säger att du är en dålig förälder som lär din son skjuta" med "det blir en kort konversation, för jag säger sköt dig själv och skit i andra. Jag är hans pappa, jag vet vad som är bäst".
Ja för att en ejakulation gav dig automatiskt nån slags kunskap om vad som är bäst? Det såg vi ju ovan hos britterna att detta inte var någon garanti för något.

Herregud vad människor är korkade. Det är ett under att vi inte dött ut för länge sen. Jag antar att det har att göra med att en liten del av befolkningen inte är korkad och på nåt sätt gör det enkelt för idioter att fortsätta med det. Vi uppfinner alla möjliga saker för att rädda livet på en massa folk när man ibland eg vill säga "dum får lida".

fråga 2
Är det mer naturkatastrofer nu?
Dantes Peak i lördags. Är det bara jag som blivit mer uppmärksam eller har det hänt lite fler stora naturkatastrofer på sistone? Från när jag var yngre kan jag bara minnas att man skulle äta upp maten och tänka på barnen i Afrika som inte fick nån mat. Men nu har det vart: Stormen Katrina, Tsunamin i Thailand, jordbävningen på Haiti och naturligtvis nu senast vulkanen på Island såklart. Har det alltid vart såhär och är det bara informationssamhällets förbannelse? Jag bara undrar.

Nu kanske jag är trött och bitter, men men. Det är ju det jag har bloggen till. Nu är det HIMYM.

1 kommentar:

  1. jag tror nog att det är mycket informationssamhälle faktiskt (eller hoppas det åtminstone). apropå det där med vapen antar jag att du sett Bowling for Columbine. Där finns det högvis med vapenidioter.
    HIMYM är bättre, folk som är korkade där är det iaf inte på riktigt...

    SvaraRadera