onsdag 5 maj 2010

Manshatarna goes facebook

Juste, det finns en massa grupper och namninsamligar mot sexismen i det hemska cortégeprogrammet. Hu. Det var väl det där igen med att protestera och låta högt och inte göra så mycket åt saken egentligen. Jag tycker helt ärligt inte att det är så stort problem met att ha en massa snoppar och vaginor i bild.

Jag tycker man ska fokusera på att ändra saker som är problem istället och t.ex. kolla lite mer på hur barn behandlas olika pga kön på dagis t.ex. Eller hur teknologiläraren i högstadiet (teknologi i högstadiet var förresten inte det som fick mig intresserad av teknik eftersom teknologi trots det vilseledande lika namnet inte har något som helst med teknik att göra. Vi typ byggde cykeldäcksavläggare och en adventsljusstake i metall. Det handlade alltså mest om metallslöjd) gav tjejerna i klassen hjälp fast de inte bett om det medans killarna fick såga av sig fingret innan nån sa nåt.

Blir man behandlad som en porslinsdocka tillräckligt länge så tror man att man är en.

Tur jag är så jävla avtrubbad och satte skräck i buspojkarna redan som liten. Bl.a. när jag blev trött på och stack en penna i armen på en kille som retat mig jävligt länge.

Resten av klassen
"Buhu han kommer få BLYYYY förgiftning och dö, fattar du det solstrålen".

11-årig dryg trött solstråle
"Det finns ingen bly i blyertspennor längre, han överlever"

1 kommentar:

  1. Du också? Själv stack jag en kulspetspenna i skinkan på en väldigt dryg kusin. Tydligen var jag rätt vältränad även på den tiden eftersom den gick igenom hennes byxor och punkterade skinnet. Vinst! Blodtörstig var jag på den tiden, och hon lärde sig snabbt att man retar inte ett vildsvin.

    SvaraRadera