tisdag 18 maj 2010

Socker

ÅÅÅÅ nu blir jag mest trött på mig själv. Kan inte sova. Som vanligt. Vad göra? Äta såklart. Vad finns? 50g smör och lite kafferest. Vad blir det? 1/2 sats chokladbollar såklart.

Och till saken hör att jag redan ätit 1 hel sats chokladbollar i lördags (utom 2 st som jag generöst nog sparade till mina 2 svettiga gossar aka de andra bandmedlemmarna). Åh. Kuk och anus.

Jag måste ta bort sockret ur mitt hem för jag tar varje chans jag kan att göra nåt kakigt. Det var ett tag när jag tänkte "jag kan inte köpa mejeriprodukter, ägg eller kakao då allt går att blanda med socker till någon form av godischokladkaksmetsgrej." Sen kom jag på att det var ganska gott med ägg på mackan och gräddeish i maten. Och löste det med att ta bort allt socker. Nu är jag tillbaks igen, köpte socker för att göra en kaka på valborg och det enda jag gör efter det är att vilja äta kaka. Och göra nåt åt det. Förbannat.

Nu.. nu. I morgon ska jag ta en påse blandat socker till tryckeriet, så kan det bo där tills nästa gång jag måste baka en kaka för att folk typ ska få efterrätt men så behöver jag inte köpa nytt varje gång och slänga, känns så slöseri.

Arg på mig själv. Världens sämsta självdiciplin har jag. Stoppade in chokladbollarna i frysen för att inte äta upp dem då jag tänkte att de skulle bli stenhårda, men det visade sig att frysta chokladbollar var godare än bara kalla. Borde förstått detta då jag vet att jag gillar frysta småkakor bättre än tinade.... och frysta nötter... och bär.... och glass... förbannat.

I morgon är det jag som sitter på cykeln hela vägen till och från skolan ingen gå av och gå paus. Och inget mer socker i lägenheten. Kollade nu i skåpet. Där fanns: 2pkt bitsocker, 1pkt strösocker, 1pkt florsocker, 1pkt pärlsocker 1,5pkt brun farin, 1 flaska sirap. Och så 1 flaska honung. Men den behåller jag.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååå. Dum tjej störning. Dags att börja sticka framför tv:n igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar