lördag 31 maj 2014

Jag lägger nästan aldrig upp sånt här på FB för jag tröttnar på att ta "seriösa" diskussioner där. Det slutar alltid med att någon av de som kommenterar kräver att man ska "utbilda dem".

Men jag läste iaf den här och kände igen mig, och ville länka till den för mig själv mest eftersom jag hade en diskussion med en av mina pluggkompisar häromdagen som gick åt det där hållet. Personen i fråga var helt oförstående till varför en "fortsätter prata" med någon på t.ex. vagnen som sätter sig brevid en om man tycker personen är läskig:

"“Why is she humoring him?” my friend asked me. “You would never do that.” I was too embarrassed to say: “Because he looks scary” and “I do it all the time.”"

Om ni har missat nyheten bakom så är jag lite för lat för att skriva om det, det går att googla. Kortfattat: kille skjuter ihjäl en massa folk för att han förnekats sin rättighet att ligga. Trots att han minsann är en snäll kille. Jag tror det försvann lite i allt EU-valsrabalder här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar