tisdag 27 maj 2014

Hjärntvättad

Kollar på ett avsnitt av BBT innan jag ska lägga mig och hakar upp mig på att det mitt i Sheldons tavla med fysikböp är en liten ritning över en negativt återkopplad op-förstärkare. Börjar tänka:

"Om de nu ska använda en massa "fräsiga fysigrejer" som rekvisita kan de väl iaf använda samma bok til att skriva upp alla saker på tavlorna med. För vad ska Sheldon, som är en teoretisk fysiker, med en liten krets med två resistanser och en OP-förstärkare till?  Hur hänger de andra grejerna ihop på nåt sätt? (försöker nu läsa vad som står i övrigt på tavlan) Hm, där är coulombs lag.. och en natriumatom, gamma, nån radie...hmm"

... och när de helt plötsligt byter scen inser jag att jag inte har den blekaste av vad som egentligen hände i Sheldons rum i förra scenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar