lördag 5 oktober 2013

Oktober

Ja det är ju oktober. Och somliga hävdar att det är mer en inställningsfråga eller nåt, men alltså oktober började i tisdags.

I tisdags på väg till jobbet ringde min chef och berättade att han ville att jag skulle skicka in en mer exakt beräkning på vilken deltid jag ville jobba under våren. Detta då han sa att ja "Man säger ju 50% sen är det kanske 60% egentligen". Han passade även på att upplysa mig att "om det här inte löser sig med ditt nuvarande uppdrag så kan ju inte vi lova att vi kommer hitta ett nytt uppdrag under de här premisserna som du sätter upp".
Jag blev mest paff och sa, jaha, jag ska göra en beräkning.

Sen började jag tänkta och tänka och tänka. Alltså. Vaddå "premisser som jag satt upp"? Det är ju ingen nyhet. Jag tog upp det i april/maj att jag ville jobba deltid våren 2014 eftersom jag vill bli klar med utbildningen. Om inte tidigare än så. Och hittills har det låtit "ja men det är inga problem" Sen ville de inte ta upp det med mellanhänderna till mitt uppdrag eftersom "det kanske blir så att de kommer vilja leta upp en ersättare till dig och det vill vi ju inte" då projektet beställt en 100%tjänst. ok. låter logiskt. Jag var på utvecklingssamtal för kanske 2 veckor sen och då lät det fortfarande likadant. Och sen ringer de i tisdags och. Ja vad menade han? Att jag får sparken om jag inte går med på att jobba 100% i vår? *fattar ingenting och har mer frågor än svar och börjar hetsa upp mig till sådär förbannadstadie*

Onsdag. Jag skulle till frisören och fick flexa ut 3h tidigare. Var lite trött efter det här som jag tänkt och tänkt och tänkt på. Kommer dit och sätter mig för jag var lite tidigt, läste bok. Sen kommer ägaren av salongen till mig och frågar vad jag gör där och jag säger att ja, jag ska klippa mig hos Frisören. "Jaha, hon är sjuk, fick hon inte tag på dig?".
Nä.
Vi bokar om. Det som hänt är att det smygit in sig en extra nolla i telefonnumret de hade så det gick ju inte att ringa mig. Typiskt.

Torsdag ringer de och säger att jag ska få den där spisen, JAAA! I morgon fredag mellan 10 och 12 kommer vi. Jaaaa... eller va, nä då jobbar ju jag? ... Planerar att jobba hemma. Och ska få sovmorgon då så klart.

Fredag morgon. Jag vaknar av att det ringer på dörren. Helvete.. jävla skit har jag försovit mig och det är elektrikerna och skit. Springer upp och tar tag i morgonrocken och kollar i kikhålet. Näää. Det är nån som står och glor. Han ser hög ut. Och klockan är.... halv i 7. VAFAN. Jag skulle ju få sova till 8.

Går och lägger mig. Hinner knappt gå till sängen när det plingar igen. Och igen. Så jag går upp och tänker "Jaja, han kanske vill nåt". Öppnar dörren. Säger hej. Killen bara glor på mig. Jag säger "Ville du något?" Killen glor mer. Jag säger "Du bor inte här, och jag känner inte dig. Gå och plinga på rätt dörr, hej då" Och går och lägger mig. Hinner precis somna så det plingar igen. Går upp. Samma jävla kille. Öppnar dörren och vrålar "vad fan vill du?!" Och killen säger "Öööh oj, är jag fel, det var inte meningen." Och tar tag i dörren för att be om ursäkt. Solstrålen vrålar "Jag känner inte dig, du bor inte här, lär dig läsa på dörrjäveln innan du plingar på och släpp dörren" Jag fick säga släpp dörren fem gånger innan idioten släppte. Var extremt nära att banga igen fingrarna i dörren.

Gick och lade mig. Var så arg så jag inte kunde somna. Tänkte "Lika bra att gå upp och jobba igen de där jävla timmarna från i onsdags och i våras när jag typ inte hade nåt att göra" Kommer upp, sätter på datorn. Inser att jag glömt laddsladden på jobbet. 1h 40 min senare dog datorn. (Jag vet, ingen direkt batteritid på den)

Oktober oktober oktober. Hatar oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar