tisdag 22 oktober 2013

Aptus

Kommer hem. De har installerat ny porttelefon och nytt bokningssystem till tvättstugan i mitt trapphus under dagen. Det har stått anslag om det här. Man ska gå upp till bovärdsexpeditionen i morgon och få en ny nyckebricka. Mellan 15 och 18. Bra tid. Då är jag hemma. Ja menar klar man måste ha en ny bricka. Man kan ju inte flytta brickor mellan system sådär.

Aptussystemet fanns tidigare till ytterdörren så jag har redan brickor för att komma in genom dörren och de använder jag. Där ser allt likadant ut så trodde naivt att den skulle funka nu. För jag får ju ingen ny bricka förrän i morgon. Och varför skulle de spärra min ytterdörrsbricka?

Precis vad de gjort. Och jag kommer inte in i mitt hus.

Efter att jag försökt se om någon kom förbi som skulle in i mitt hus, försökte jag ringa lite till mina grannar på porttelefonen. Inget svar. Tillslut kom en kille, som inte heller kom in men vars syster var hemma.
Så, ja, jag kom in.

Men vafan?

Oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar