torsdag 10 oktober 2013

Ledigheter och sedvanliga oktoberångesten blir en fin kombo

Pratade med chefen idag igen. Jag är underunderkonsult, det ser ut typ såhär:

Projekt på bilfabriksföretag ->Konsultföretag A -> Konsultföretag B -> mitt konsultbolag -> Solstrålen

Chefen på mitt bolag pratar med Konsultföretag A för att han inte läste mailet ordentligt som jag skickade i augusti för att påminna honom om hur det hela såg ut. Det säger han nu. "Ja men de säger att ditt kontrakt går ut vid nyår" JA? DET VET JAG VÄL. Jag skickade ju mailet för att det skulle förlängas och jag ville att ni skulle komma ihåg att inte automatförlänga det. Solstrålen sur. Iaf. Sen påpekar han igen att "Det kanske inte är säkert att det löser sig" och när jag påpekar att jag pratade ju med chef 2 på utvecklingssamtalet senast för max en månad sen och då var allt lugnt så får jag tillbaks att "Han refererade nog till något annat"

Vafan så refererade DU till nåt annat när DU sa att det var ok innan sommaren? Sa jag inte. Borde jag ha sagt.

Sen sa han att om de inte kunde lösa det med det här uppdraget så skulle det bli väldigt kostsamt att ha mig på halvtid utan inkomst i ett halvår. Väldigt kostsamt. Jag sitter tyst. Chefen upprepar ordet kostsamt en gång till. Fortfarande tyst.

Vad tänker du? frågar han. Jag är tyst, för att jag vet inte vad jag ska säga. Ska jag säga att jag är skitförbannad? Jag tänker bara att jag inte förstår vad han menar. Menar han att han ska säga upp mig eller att jag blir tvungen att jobba 100%? Eller menar han att jag ska tycka synd om dem? Eller vad? Jag förstår fortfarande inte.


Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, jag får bara ångest och ågren. Jag KAN inte inte plugga i vår. Det finns inte.

Men jag kan inte inte leva utan pengar heller.

Dags att leta upp kontakterna i puben igen då kanske? Skit också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar