lördag 28 september 2013

Fattig

Vanor man inte visste man hade som fattig som man upptäcker när man får lite regelbunden inkomst:
Sparande och samlande. Sk "hording" på engelska.

Jag har rensat ut kasse efter kasse med kläder som jag av någon anledning sparat men aldrig har på mig. I mitt huvud ekar monstren "Det kan ju hända att det kommer till användning. Det är ju helt."
Det märktes liksom inte innan eftersom jag inte kunde köpa nytt utan använde kläder tills de gick sönder.

Idag tog jag tag i frysen, eller frysarna. För jag har liksom bara _ett_ fack med plats i i frysen i garderoben. Varför?
Fick snart svar på frågan när jag plockade ihop en icakasse (ja, en hel kasse) med jättekanelbullar från pub/cafét jag jobbade i innan. Bullar som inte hamnat i sopen när vi stängde som de skulle utan i min väska. Vi hade inget "gårdagens bröd". Man frös in dem 10 och 10 men allt som var <10 skulle slängas.

Fattig Solstrålen samlade och sparade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar