tisdag 17 september 2013

Regnar ute

Förra veckan skrev jag ett inlägg på FB som jag visst glömde skriva nåt om här. Det jag skrev iaf var:
"Det regnar ute idag. Och jag har uvrutrustningen med, vilket innebär att jag har två par fenor hängande utanpå ryggsäcken.
Varje gång detta inträffar så är det någon lustigkurre som måste dra nåt skämt om att det "inte regnar så mycket" eller "simma till jobbet". Och i morse tänkte jag på detta när jag packade min väska och undrade i mitt stilla sinne om jag skulle slippa lustigkurre idag eller hur långt jag skulle komma utan kommentar.

Jag kom inte ens ut ur huset. Arbetsledaren till målarna i lägenheten mitt emot hann först."


Det var förra veckan. 

Idag hann jag faktiskt ända till jobbet. Och in. Och upp och skulle stoppa in maten i kylen innan för mig okänd gubbe (Ja för det är ALLTID för mig okänd gubbe som känner att de behöver dra de här skämten) säger

"Tror du det ska regna idag eller?"

Men vad är det liksom? VAD? 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar