fredag 2 november 2012

Vad folk anser vara att jobba är olika

Solstrålen lämnar in jobbdatorn för migrering till Windås sju. UTAN att ha gjort den obligatoriska kursen på nätet.

Klockan är 12:30, jag har precis ätit. Det var då det fanns en slot för inlämning.

Solstrålen: "Kan jag hämta den på måndag, jag tänkte gå nämligen?"
Migreringsmannen: "Men det här går jättesnabbt!"
Solstrålen: "jaha, när kan jag hämta den då?"
Migreringsmannen: "Klockan 15"
Solstrålen: "vad ska jag göra nu i tre timmar utan dator då tycker du?"
Migreringsmannen: "Du kan få låna en dator så länge!"

Solstrålen tänker på testsystemet som tagit dem hm.... 3 veckor att sätta upp och som nu är på väg att blåsas ut i ingenstanns eftersom de vägrade migrera datorn innan uppdraget började. Fast Solstrålen insisterade. I två veckor. Innan hon gav upp. Iaf. 3 veckor, ja jag kanske hinnner sätta upp ett testsystem på min dator som jag får ha i tre timmar för att "jobba lite"? Not.

Solstrålen: "Vad tänker du dig att jag ska jobba med på den datorn i tre timmar?"

Migreringsmannen: "Tja, du kan ju kolla mailen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar