måndag 26 november 2012

Modeller

Vi håller på och gör en massa reklam för projektet då halva företaget inte verkar veta vad vi håller på med. I och med det har någon bestämt att vi ska fota våra scrummöten.

Rättare sagt.
Surgubbe ska fota våra scrummöten.

Dagens kommentar från surgubben var när alla står och gör det vi brukar göra men han är inte nöjd. Jag frågar vad han vill att vi ska göra och han säger

"Gör som ni brukar, på scrummöten ska man flytta lappar peka och se engagerad ut"

Jaha, men vill du vi ska göra det får du ju säga det. Annars gör vi ju som vi brukar, en står och säger nåt och alla glor med händerna i fickorna.
Så jag frågar hur han vill vi ska stå då så det blir en bra bild då och får tillbaks:

"Du, du slösar inte bara deras tid du slösar min tid också"

Wot? Jag var ju den enda som frågade vad han ville vi skulle göra eftersom han uppenbarligen inte vad nöjd med vad vi gjorde.

Hamnar i "grinig äldre herre som tycker jag ser ung och säkert flamsar" irritation nu. Har svårt att se att han skulle sagt det till någon annan i teamet.

2 kommentarer:

  1. Hade surgubben varit på något scrummöte någonsin eller bara sett bilder av det? Han verkade ju ha en klar bild av vad man gör på dem iaf.

    SvaraRadera
  2. Ingen aning, det mesta här är ju "vattenfall" så det behöver inte vara så. Och ville han ha glättiga bilder på folk som pekade på lappar och såg ut att diskutera så kunde han ju säga det istället för att snäsa. :/

    Typ hur svår är det att säga "Solstrålen, jag vill att du står här, pekar på den lappen och säger nåt"

    SvaraRadera