fredag 9 november 2012

Små saker

Om man springer till bussen för att den var lite tidig och man själv var lite sen iförd strumpbyxor som är lite lösa i midjan för att fröken Krom, full av visdom, lärt en hur skönt det är med strumpbyxor som inte skär in och bildar en stor valk i midjan, så kan det hända att de glider ner en aning.

Det kan även hända att de drar med sig trosorna på vägen ner.

Det kan även hända att man har en ganska kort skjortklänning på sig.

Det kan hända att man tackar guden man inte tror på för att höstjackan är längre än klänningen.

Annars hade det ju vart lite vardagsedge för mig och fredagsunderhållning för indierna på busshållplatsen när jag kom springande med hela underlivet flaxande.

Ett jävla trix att åma på sig alltihop igen sittandes på bussen, utan att dra upp jackan.

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är ett problem att springa med rumpan bar, men just det här att du skriver "med underlivet _flaxande_"...det känns lite extra spännande :)

    SvaraRadera
  2. Det var så det kändes iaf. Fläsket långt ner på ryggen över rumpan hängde på och svängde i takt det med.

    Nästan så jag blev sjösjuk av allt svängande och gungande.

    SvaraRadera
  3. Men, man har ju ett par extra trosor över strumpbyxorna för att hålla dem uppe, annars går det ju inte alls. Och så undviker man urinvägsinfektioner på vintern också, har mamma lärt mig.

    /Amanda

    SvaraRadera