måndag 8 oktober 2012

Selleri och nöt - en recension

Eh. Skräll. Det smakade inte skit.

Vinnaren var dock inget av smören utan selleri med parrots rökta mandlar. Men det kan bero på att jag tycker allt blir gott med rökta mandlar. Om jag måste välja blir det väl:

1. Jordnöt
2. Mandel
3. Hasselnöt

Ingen av de två första är en nöt. Och anledningen till att jordnöten vann var helt enkelt för att den dolde sellerismaken bäst. Det hela vann lite på att det inte smakade så mycket selleri utan mest...tuggit smör.

-Slut på blogginlägg om skumma mellanmål.


4 kommentarer:

  1. Eller så äter man något som verkligen är gott till mellanmål och stoppar sellerin där den hör hemma - i jamabalayan :P

    SvaraRadera
  2. Men hur nyttigt är jordnötssmör då? Ok om man tar lite, är väl lite protein i det och nyttigt fett, men ska man få i sig en celleri kan jag tänka mig att vi pratar om en stor klump nötsmör per liten tugga selleri? Lite som min gamla variant doppa frukt i Nutella där frukten ger det goda samvetet tills man inser att man har ätit en halv burk Nutella =)
    Men på tal om nyttiga mellanmål, kolla in denna 15 (!) åring om du inte redan gjort det: http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  3. Kråkan: Jag misstänker att någon äter det såhär för att selleri fortfarande är äckligt men det är nyttigt. Så någon tänkte "hur döljer jag sellerismaken bäst"

    Solälskaren: Nä, jag gör ju hellre nåt gott med nötsmöret. Men jag hade en ganska tjock stjälk som inte hade särskilt djup "grop" (den är ju böjd liksom)och där smetade jag i nötsmör - så inte så mycket per tugga faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Dessutom är sellering lite träig liksom. Fastnar fibrer i tänderna och skit. Nä.

    SvaraRadera