måndag 8 oktober 2012

Oktober vs Solstrålen, 2012 battle

Ok. Oktober och jag är inte vänner, det vet vi sen tidigare.

För att på nåt sätt få nåt ut av den här månaden kvar jag bestämt mig för att träna skiten ur den. Det är väl det enda jag inte riktigt testat. När jag tränar orkar jag oftast inte tänka nåt annat än "vad i helvete håller jag på med" eller "aj fan jag ramlar" eller "gah jag kommer ramla framlänges och slå ut framtänderna" eller "nä jag kräks snart" och då är det svårt att älta över hur mörkt och eländigt allt är, hur illa jobbet är, hur jobbigt livet är och hur trött man är och ledsen. Jag hoppas det iaf.

Grej två är att jag tänkte köra petig kost. Undantaget när jag ska till London med fröken Krom. Då får nåt skräp följa med, men jag tänker 1. Det är i slutet på oktober. 2. Roligheter i London kompenserar eventuellt  gråtighet.

Jag tänkte variera mig och började surfa mellanmål. Och nu är min fråga som är anledningen till att jag började skriva det här inlägget:

Vad i helvete är det med nyttiga människor och selleristavar?

Det smakar ju....inte gott. Eller i en bloody Mary, ja. Men människorna äter det med mandelsmör? Slöseri på gott nötsmör känns det som. Men nu har jag läst detta på tre bloggar så då känns det som att ok, jag kanske ska prova. Det kanske inte är rävgift. Det kanske är en kulinarisk höjdpunkt jag gått omkring och missat.

Återkommer med recension. Ska se om Lidl har selleri. Isf eventuell recension om ca en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar