måndag 30 juli 2012

Vita kränkta män eller hur det nu är

Dagens irritation, på jobbet.
Hm. Kom på att jag även har dagens fråga, vad ska jag kalla dem. Smurfar kanske? Det är ju inte på dvärgjobbet längre. Eh. Dessutom vet jag inte vad jag ska kalla människan. Herr Förutfattad mening kanske. Men det blev långt.

Skit samma. Ursäkta osammangängande inlägg, jag blir irriterad när jag tänker på honom.

Korkad kille på jobbet, en såndär som av Skidåkaren beskrevs som "Hade du sett E-type, då hade hans syrra vart ihop med E-type" Allt han gör är bättre större och värre. På nåt magiskt sätt. Och den här historien (en, an en? fan.) började i torsdags när min kedja hoppade av och jag kom haltande till jobbet eftersom trampan hade smackat i hälsenan full fart. Iaf, någon undrade varför jag haltade och jag berättade om strulet med kedjan att jag försökt spänna den men inte fick upp muttern etc etc. Killen står och lyssnar och säger "Det är för att du är tjej"
"va?"
"Ja, du har inte rätt verktyg och så är du tjej"


Sen hade han en lång utläggning om verktyg (jag kan verktyg) och om tjejers avsaknad av styrka samt berättar att han minsann kan lossa en mutter som håller fast bildäcket med tummen och pekfingret.

Önskar jag kunde tänka "jag kan lyfta dig Gubbe" och mena det, som Katten kan. Men jag är en Kleins. Däremot hänger det inte ihop med att jag är tjej, utan att jag inte tränat tillräckligt.
Solstrålen blev iaf skitirriterad. Och inte blev det bättre av att resten av dagen var fortsatt med "den där är kass, det här är bättre" Vad någon/jag än sa. Tillslut mitt i en sån harang sa jag "kan vi inte bara inte prata eftersom allt du säger och gör och tycker är bättre än något annat någon annan säger, gör eller tycker och bara..konstatera det. Det finns inget att prata om eftersom vi redan vet att du är bäst."

Sen sa han inget. Förrän idag. När han frågade vad jag hade gjord på hälen, då den är blåröd. Och jag förklarar igen. Och han säger "Jaha, kunde du inte sagt att du hade ont i torsdags och att det var därför du blev sur på mig." Solstrålen svarar att nej jag blev irriterad för att du sa att jag inte kunde skruva ur en mutter för att jag var tjej.

Och killen bara glor på mig och fattar verkligen inte. Han förstår inte hur någon kunde ta illa upp av det, för så är det, det var ju bara ett konstaterande. Sen säger han nåt som avslutas med "använd inte så många ord" (som i stil med prata inte om saker du inte kan), och jag svarar, "förlåt jag ska försöka fatta mig kortare och använda enklare ord så du förstår nästa gång." Och går därifrån.

Jag kom åtminstone på ett klämmigt svar och sa det. Men jag är fortfarande irriterad.

3 kommentarer:

  1. Hur lång tid kommer karln överleva innan du stryper honom skrikandes "Se där! Jag sa ju att jag som tjej är stark nog att ha ihjäl dig gubbdjävel!"? Jag satsar en femma på två veckor.

    SvaraRadera
  2. Eh, så alla killar går liksom automatiskt runt med rätt verktyg också? Jag kan förmodligen lyfta gubbjäveln, men garanterat inte skruva ur en hjulmutter för hand. Det kan å a s inte han heller, är jag helt övertygad om. Gubbe. Hade han inte kunnat peka på din häl hade du f ö haft PMS gissar jag. Det är så tjejer är. Applåd för avslutningskommentaren!

    SvaraRadera
  3. Han kan ju inte ha haft rätt verktyg när han skruvade dit hjulmuttrarna till att börja med om han kan skruva ur dem med fingrarna..

    SvaraRadera