torsdag 5 januari 2012

Sorry korven

Läste om mitt förra inlägg efter folkstormen (moaha) som följde. Och känner att nog korvstoppning fick oförtjänt mycket stryk. Ja sen lät det som jag hatar när just killar lagar mat också. Och det gör jag ju inte, alla borde laga mer mat. Det är egentligen själva grejen runt och inte själva korven som är problemet.

Så egentligen var det ett materialsportsinlägg fast jag var mest arg på korv.

Förlåt korv.

Sen drog jag alla gossar över en kam också när jag sa att ni pysslar med materialsport och killsamlade. Det finns tjejer som gör det här också, jag tror det hänger ihop lite med det jag kallar töntigt. Så förlåt alla ni gossar som inte är osäkra på er själva så att ni måste göra en massa saker för att ni tror att det gör er tuffa.

Vad jag borde skrivit är att jag hatar när folk påstår att man inte kan göra en sak "på riktigt" utan föttiplutton dyra redskap. Och på det i det här fallet använder påståendet att de gör det för att äta "riktigt". När de sen köper dagens lunch på kvarterskrogen alternativt en sån micrad frysmat från Findus. Varje dag. Och stoppar korv en gång om året.

Då ser jag väl hellre att man stoppar färre korvar och lagar mer "riktig" och okomplicerad mat om det nu var råvarorna som var det viktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar