tisdag 29 september 2009

Pank och ångest

Har exjobbet kommit in i ladok? svar Nej, för examinatorn mailade rapporten digitalt till exp:en i måndags. Sen ska han tydligen skriva på nåt, men har han gjort det? Nej. Jag får inga pengar nu heller. Och sen mailade han företaget så sent också att de inte betalar ut förrän nästa månad. Hurrom? Nej.

Åkte vagn för en gångs skull i fredags och i måndags. I fredags råkade jag tjuvåka utan att jag visste om det. Jag hade lånat ett kort av en kompis för att åka fram och tillbaks till bergsjön och display:en sa ju "göteborg kommun datum" och det var ju rätt. När jag åkte tillbaks så satt jag och lekte med laddningslappen och såg att där stod.... ungdom. Jahopp. Jag är ju äldre än 26 då så fick lite panik, får alltid lite panik de få gångerna jag tjuvåkt, vilket jag kan räkna på min ena hand. Klarade mig i alla fall. Sen åkte jag in till skolan på måndagen och då fastnade naturligtvis vagnen i gamlestan.

Jag funderade på varför all världens jävulskap händer mig hela tiden. Jag fattar inte. Om man tänker karmamässigt så förstår jag det inte heller, för det är ju inte så att nåt ofantligt bra har hänt heller som jag ska sota för. Hoppas på nåt bra i framtiden och inte att det ska väga upp mot nåt annat typ "Solstrålen kommer aldrig åka fast i spårvagnskontroller när hon tjuvåker därför ger vi henner lite extra otur". Typiskt att ha en sån x-gen och inte veta om den när man inte vågar tjuvåka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar