måndag 21 september 2009

Långsam examinator, långsam kollektivtrafik.

Ja vi fick ju i alla fall tillstlut vårt exjobb godkännt förra onsdagen. Efter att ha misslyckas med att höra av sig i fem veckor var vi helt plötsligt godkända. Hurra för det i alla fall.
Men nu händer inget. Examinatorn ska göra två saker:
1. Maila in en digital version av rapporten till en dam på datorteknik som heter Victoria.
2. Maila till vår chef på företaget och säga att vi är klara.

Har han gjort det? Nej. Och varför? För att han inte kan skriva ut rapporten. Vi säger det igen. Han får inte ut den i pappersformat. Vart i punkterna ovan ser ni att det behövs en rapport i pappersformat? Du behöver inte titta, jag kan avslöja att det är ingenstanns. Jag kan skriva ut här på tryckeriet, jag kan skriva ut i datasalen, jag kan skriva ut nere i kårhuset och katten kan skriva ut hemma. Men inte examinatorn. GAH!

Jag städade ur min väska som min jobbdator låg i innan jag skulle lämna tillbaks den och hittade en lista på fel som hänt med kollektivtrafiken när jag åkt till jobbet under exjobbsperioden. Här kommer min roliga lista.

Oktober:
- Står vid Norra ullevi efter att ha vart hos pojkvän. Står och tittar när en röd stegbil kommer och har inte hissat ner stegen i bottenläge. Tänker, det där kan inte vara bra. Stegen tar tag i alla ledningar som finns över gatan och drar ner dem. Står mest och stirrar i en kvart och funderar på vem fan man ska ringa, om man ska ringa och försöker i huvudet komma på vad som händer med nedfallna ledningar och när de ska sluta spruta gnistor.

- Åker hem från jobbet i puben. Kommer ner till brunnsparken. Först kommer inte vagnen. Tavlan räknar ner till noll och sen står det 19 igen. Sen får jag vänta 19 minuter och sen kommer vagnen. Sen fastnar vagnen jag hoppat på i Gamlestan i en timme.

November:
- En vagn spårar ur i Kviberg på morgonen när jag ska åka till jobbet. Det kommer ingen ersättningsbuss på 40 minuter. När det väl kommer en buss så är den full och kör förbi. Jag bor på 3:e hållplatsen från slutet.

Januari:
- den 24:e : Signalfel i gamlestan, Vagnen fast där i 30 minuter.
- den 26:e : Punka på 16bussen jag åker med på väg till replokalen.
- den 27:e : stopp i Lana på väg till jobbet, fick gå från korsvägen.

Sen slutade jag skriva




Jag cyklar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar