torsdag 10 januari 2013

Som förstår

Hade konversation med Fluffys NAE som är bortrest, sen typ oktober.
---
Buhu. Saknar dig! Ingen att gå på bio med.
--
Jag saknar dig med! Ingen som förstår sig på behovet av mojito före/under/efter biobesök. Och ingen som förstår sig på Neil Gaiman heller:(
--
Nej, ingen som förstår! Sitter och glor på mina vintervans och tänker på mojitos.
--
Åh! Ingen som förstår sig på vintervans heller. Jag har sommarvans med yllestrumpor i.
--
Köpte en ljusslinga på la case de cousine paul eller nåt sånt, man fick välja bollar själv. Ingen som förstår det heller. Eller hur svårt det var att bara köpa två par ballerina på kokua.
--
Oh! Oooh! Vi förstår då många bra saker. Hur klara alla andra sig egentligen? Utan hurrr pamcakes, enhörningar, hunger games, skor, Neil, mojitos, dansk musik, jävlaranamma... Jag förstår inte. Men när jag kommer hem ska vi dricka Ola Dubh, förstå saker och bekämpa världsfreden. Och hänga upp din tavla!
--

Känner mig lite ensam nu igen. Sådär. Sitter i stan, ensam, och äter, ensam, i ett hus fullt i folk.

Hur klarar sig folk utan enhörningar egentligen?

*går iväg till sfbokhandeln*

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte. Det är faktiskt helt omöjligt att förstå. Därför har jag sett till att köpa ett halsband med en liten mörkblå enhörning, samt en silverglittrig klistermärkesenhörning att sätta på min derbyhjälm. 2013 ska bli ett år fyllt med glitter och enhörningar (inte sockervadd och fågelsång).

    SvaraRadera
  2. Jag röstar för det där med glitter och enhörningar!
    *snurrar på enhörningsberlockarmbandet*

    SvaraRadera
  3. Du skulle varit här idag! Mina byxor sprack, de var trasiga och när jag klättrade upp i båten sprack de totalt. Jag hade ingen att asgarva med. Ingen förstår att det är kul när byxor spricker och hela rumpan hänger ut.

    Ingen förstår sig på churros heller, eller mörk öl, eller dinosaurier, eller löjliga saker på kläder (som sumobrottare på underställ), äh... Jag vill också ha ett enhörningshalsband nu.

    SvaraRadera
  4. Pappersalmanackor förstår inte folk heller.

    "det finns ju på telefonen"

    Eller skor med glassklack.

    SvaraRadera