lördag 19 januari 2013

Datormanicker

Hämtade upp min nya Mac på kontoret i onsdags. Klappade mest lite på den eftersom jag visste att jag inte kan "pilla lite", så sparade filandet med den tills idag.

Sätter mig och ska pilla med datorn. Startar. Dator säger "vit skärm. Filfoldersynbol med frågetecken på". Ah. Borde vara logiskt då killen innan mig tömde den. Googlar lite. Internet säger "tryck på opt tangenten" Solstrålen gör så. Men jag får inte välja disk för mjukvara som internet påstår- vilket också är logiskt då den som sagt är tömd utan den vill att jag ska välja ett wlan för att kunna laga sig själv. Vilket jag inte kan. Eftersom mitt Internet bor på en pinne. Googlar lite till. "stoppa i installationsskivan". Kolla i kartong. Ingen skiva.

Hade två inte helt optimala dagar på jobbet i torsdags och fredags. Datorstrul hela tiden. Allt sket sig. Sådär när nåt mer händer så skrattar man samtidigt som en liten tår bildas i ögonvrån. Och utvecklarna börjar samlas i en flock framför din skärm och mumlar.

Sitter och stirrar på en väldigt dyr brevpress just nu.

Hade ågren inför helgen hur jag skulle kunna välja mellan omläsning av "Wheel of time"serien och den nya datorn.

Valet mellan bok och dator blev helt plötsligt inte svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar