måndag 9 augusti 2010

EgoSolstrålen vill ha goda nyheter.

Idag är jag egoistisk och stör mig.

1. Mitt ena kusinbarn har diabetes. Inte så kul att vara sjuk. Jag förstår detta. Men varför måste hennes mamma var och varannan dag på fb skriva om hur modig hennes dotter är som lever med det. Det är ju inte så att hon har nåt val, vad ska hon göra annars? Lägga sig ner och dö? Det är inte modigt. Det är bara... nåt skit man måste stå ut med. Och nej, livet är inte rättvist.

2. Mina föräldrars granne är döende. På riktigt. Han har vart det i över ett år snart. Jag vet detta. Varje gång mamma ringer och säger att han sjunger på sista versen så är jag förvånad över att han fortfarande lever. Sen måste hon ingående berätta för mig hur sjuk han är, hur förvirrad han är, hur dåligt han mår och hur nedknarkad med smärtstillande han är. Varför? Blir jag gladare? Nej. Blir han friskare? Nej. Varför? Jag har sagt att jag inte är intresserad men slutar hon berätta för det? Nej. Och nej, livet är inte rättvist.


Så ok, nu skulle säkert magdalena ribbing säga att det är sånt man får stå ut med, men varför? Blir jag gladare av något av ovanstående? Nej.

Oh. en positiv sak var iaf att jag fick mitt återbetalningsårsbelopp som skulle till CSN sänkt till 0:-. Hurra! Det som inte var så hurra var ju då att jag får detta eftersom jag inte har några pengar, inte tjänar några pengar och inte har några pengar att tjäna i sikte. Mitt konto har inte pengar till nästa hyra. Hurra? Nej.

Jaja, jag är inte sjuk i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar