fredag 27 augusti 2010

"anonym" tenta

Hade lite struligt förra veckan vilket resulterade i att jag inte fick så mkt pluggat som jag hade tänkt mig. Gick iaf upp för att skriva tentan. Kommer dit 14:27. De stänger dörrarna 14:30. Tentavakten frågar vilken tenta jag ska skriva för det är två tentor som skrivs i salen. Jag svarar Operativsystem och hon säger att då kan jag sätta mig vart jag vill.


För jag är den enda som skriver den tentan.

Sen kom examinatorn, en liten skröpplig gubbe, in efter en timme och frågar om någon har några frågor och tentavakten pekar på mig och farbrorn ser mest lite förvirrad ut. Stackars man. Här har han tillverkat en hel jävla tenta och så kommer EN person. Och hon har inte ens pluggat. Anonyma tentor my ass. Spela roll vad jag skrev för kod när det bara fanns en person.

Fick i alla fall lite dåligt samvete och satt kvar i två timmar och f ö r s ö k t e. Minns att jag drog schackreferenser och pratade om esperanto. På en tenta i operativsystem.

Anonym tenta my ass. Jag kommer aldrig mer kunna visa mitt ansikte på den institutionen. Den kommer vara legendarisk.

2 kommentarer:

  1. Haha, stackars gubbe...var det Arne Dahlberg tro? Han har sett skröplig och förvirrad ut i flera år, fast jag tror inte att han eg. är så jättejättegammal.

    SvaraRadera
  2. Arne Dahlberg såg gammal ut innan man kunde se gammal ut. Han kanske sugit bort min ålder då jag måste visa leg på systemet och blir tagen för 88or på el gasqueo. Oavsett om det var en dålig raggningsreplik eller ej.

    SvaraRadera