onsdag 28 oktober 2015

Debakel

Var bara tvungen att använda den överskriften eftersom dagens störning är personer som använder ord på fel sätt. Den där virriga chefen har ett väldigt omständligt sätt att prata och skriva saker. Till en sån där gräns att det bara är irriterande. Dessutom använder han fel ord och jag får kli. I dagarna skrev han följande på vår sociala mediegrupp.

Tar mig friheten att ackompanjera gratifikations-hälsningarna till XXX med ett foto på en till synes relativt glad figur. Grattis igen, kompis!  

Gratifikation (franska gratification, av latinets gratificari, göra till viljes) är en frivilligt lämnad ersättning för gjorda tjänster, en penninggåva vid sidan av lön eller arvode.

Undertecknad kunde inte låta bli att göra sig lustig och kommenterade

"Får en gratifikation när en fyller år from nu? Najs."

mvh Jobbig jävel. 

1 kommentar:

  1. Höhö. Höhöhö. Jag hade inte heller kunnat hålla mig. För övrigt tycker jag det är jättekul att kunna använda uttrycket "debakel-debaklet" om överskriftshändelsen.

    SvaraRadera