fredag 7 juni 2013

Kallprat

Dagens sådär "varför för man ett samtal på det här sättet"

Solstrålen har med råsa bag modell halvstor. Norrlänningen på jobbet skämtar.

"ska du flytta" (vilket han även brukar fråga när jag kommer med min utrustningsväska och ska träna. Varje gång. 2 gånger i veckan)
"nej jag ska till Tyskland"
"jaha, vad gör man i Tyskland då"
"ja, dricker öl antar jag men jag ska spela uvr"
"jaha, och det måste man åka till Tyskland för att göra då eller?!?" (samma människa har ojjat sig över att jag var i Rom och Barcelona inom ca en månad)

Irriterad. Biter ihop. Irriterad. Vad säger man liksom "jajamensan, det ät enbart i Tyskland man kan göra det. Två gånger i veckan åker jag dit"

Säger:
"Nej. Men nu råkar det vara en cup där. Och då ska jag spela där. Man kan nämligen göra massa saker i olika länder som man kan göra här hemma, jobba t.ex.
Och OM jag faktiskt höll på att flytta så hade jag nog haft mer grejer med mig än en sketen bag och jag hade defenitivt inte släpat grejerna via jobbet"

Sen sa han inget mer.

Jag kan inte kallprata. Inte för att jag inte kan egentligen. För att jag inte vill. Vem vill ha såna här samtal hela livet med människor som ändå inte kommer ihåg i morgon vad som sades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar