söndag 24 februari 2013

Hos mormor

Undersökte stan igår. Blev antastad av fylltant på vagnen in som svammlade tills jag hörde henne pratade om hur gott det var att äta fisk, samt ville klappa på mina ben. Vilket hon inte fick.
Hamnade på Yaki-da. Påmindes om varför jag aldrig går ut på stan när jag blev av med 175:- i entrén. Någon hade haft en 50års fest tidigare vilket i kombo med inredning gjorde att det kändes som jag krashat någons släktkalas. Fick dansa till a Town called malice iaf. En man kom fram till mig när jag satt i en soffa och funderade på om jag skulle gå hem och sa att jag borde le mer eftersom det passade mig bättre. Jag svarade att det var generellt en åsikt hos män att kvinnor skulle le mer eftersom de inte kan hantera något annat.

Sen gick jag.

Jag hade ganska roligt förutom att jag var på tok för nykter mot resten av sällskapet.

Nu ska jag gå på bio med Kråkan. Säkert årets hit. Hon har fått gratisbiljetter till Beautiful creatures. Vi ska försöka att inte kasta popcorn första fem minuterna.


2 kommentarer: