tisdag 26 februari 2013

Betygsgäsp

Herr Pling var igång. Denna gången var han upprörd över nån stententa (geologi) som han bara skulle få näst högst betyg i "buhu, jag är envis och vill ha högsta betyg annars inget bra bla bla" typ.

Solstrålen som blir glad när hon får godkänt, inte för att jag är korkad utan för att det är svårt och ingen bryr sig om betygen sen ändå, blev sur och sa bara: "om man bryr sig om betyg betyder det bara att det man läst inte var svårt nog"

Kände mig ond. Men det fick inte att få tyst på pings självömkan över att han inte fick maxbetyg. Bah. Distanskurs på universitetet. Bah.

2 kommentarer:

  1. Sanning. If it seems easy, you're doing it wrong!
    http://media.fakeposters.com/results/2012/04/22/uc7z549ghx.jpg

    SvaraRadera
  2. Ja sen fick jag försöka förklara att betygen inte speglar vad han _kan_ utan hur bra han är på att förstå vad examinatorn är ute efter och att det är vad man lärt sig som är det viktiga, men han bara tjurade.

    Och nu kanske jag bara låter som en floskelgenerator, men det är ju så.

    SvaraRadera