söndag 2 september 2012

Jag mår inte fysiskt dåligt när jag är bakfull. Hela min bakfylla ligger mentalt.

Orkeslös & ångestfylld helt inkapabel att ta minsta beslut. Hjärnan går på overload om någon ger mig en valmöjlighet. Jag kan gå varv efter varv i lägenheten för att packa väskan, lyckas bestämma kläder och ta mig ur lägenheten. Lättdistraherad, tappar tråden.

Stirrar ut i luften med tom blick.

Fikade med en gammal vän som jag inte fysiskt träffat på säkert 8 år.

Vinkade av henne vid tåget.

Gick in till Nordstan och hamnade i obeslutsamhetsmode. Fastnade.

Kom därifrån två timmar senare med en vaxkaka från yanke candle som luktade ros (min absoluta favoritdoft på allt sånt "som ska lukta" typ tvål, ljus, parfym), en dörrknopp och tre kuddar. För det behövde jag. Har ju inga kuddar alls. Nä nä. Råsa och plommonfärgade var de också.

Till mitt vinröda vardagsrum.

Hur ska jag få ihop det här?

Sluta vara kreativ på bakfyllan Solstrålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar