fredag 16 oktober 2009

Baklängestriathlon

Jag har uppfunnit en ny sport. Man kan kalla det lite baklängestriathlon. En vanlig triathlon är ju simma-cykla-springa, min version är lite annorlunda och baklänges.
Man grundar med att cykla en mil till skolan och sen gå en halv skoldag sen börjar det:
Löpning:
Först Pubenpass 5-10h. dvs nån form av gång med konstiga lyft. Frida hade en stegmätare på sig och konstaterade att man gick vad det nu kan vara mellan 15 000 - 20 000 steg. Under den tiden bär man ut mellan 50 och 100 tallrikar med mat på. På onsdagar får man även lyfta in två pall med öl också förutom det där och en pall åtminstone brukar vara fat och de väger drygt 40kg.
Cykel:
Sen cykel till Bergsjön, när man blivit sådär lagom mör i benen efter pubenpasset. Enligt cykelreseplaneraren är det 10637 meter från lekskolan och hem den vägen jag cyklar. Från det att jag lämnat puben tills dess att jag krångat in cykeln i lägenheten brukar det ha gått cirkus en timme.
Simmma:
När jag kommer hem är jag mest svettig och förvirrad och trött efter att ha vart vaken alldeles för länge så simmningen brukar innebära att jag sätter mig i badkaret och somnar. Ibland somnar jag inte. Det är bättre dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar