torsdag 26 mars 2015

Knack på rutan

Har en kille på jobbet som gör två saker som stör mig

1. Han måste ta på mig när han hälsar. Alltså, han tar inte bara på mig, jag tror han tar på typ alla. Eller åtminstone alla tjejer. Måste fundera lite på det här, men i vilket fall som helst så vill jag inte ha en hand på armen som sen leder till nån slags smekklapp längs med armen. Varje gång.

2. Han knackar på rutan till kontoret när han går förbi och vinkar frenetiskt. Jag blir skitdistraherad av knacket. Vill du inget förutom att vinka så stör mig inte. Tack.

Nu knackade han nyss när jag satt och tänkte så jag tappade helt tråden med vad jag gjorde och blev skitarg. Förutom det så typ skrikpratar han. Har nog aldrig hört honom säga nåt i normal samtalston och oftast så hör man pratet från andra änden av hela kontorslokalen.

2 kommentarer:

  1. Just knackandet har jag ingen bra lösning på, däremot på kladdandet. Ryck undan armen. Bara gört. Så gjorde jag med en av våra säljare som alltid klappade en på armen/axeln när han kom och pratade (jag vet inte om han gjorde det med andra tjejer, men han gjorde det definitivt inte med killarna). Det är liksom ingen idé att ta en diskussion om det för "vadå, försöker ju bara vara trevlig", men ingen ska bli kladdad på om man inte vill. Folk får tycka att man är grinig eller otrevlig, men det är skitsamma, ingen ska behöva kladd, bara RYCK UNDAN!

    SvaraRadera
  2. Du kan säkert pröva säga till killen ifråga att knacket stör dig, och be honom sluta. Varje logisk människa borde väl begripa att sluta störa sina arbetskamrater om de bes om det.

    SvaraRadera