onsdag 12 december 2012

Tejp hejp dejpa derp

Ok.
Sitter på vagnen.

Sitter med lurar och Ok Go. Sitter och tänker på hur jag hoppas jag hinner till Claes Ohlsson innan de stänger. Att klockan är tio i när de stänger. Att jag behöver tejp. Jag behöver testa vad jag behöver ha för tejp till min onda handled till spel i helgen. Tänker på tejp.

Jag ser hur folk rör sig men är inne i min tejp. Helt plötsligt är ett ansikte framför mig. Och ansiktet pratar. Och i mitt huvud poppar ett namn upp. Jag tänker att det här är en människa jag inte pratat med på 9 år och inte pratade med då heller. Vi började på lekskolan samtidigt.

Jag kommer ur min lilla bubbla, min bur. Och människan tittar på mig som att hon väntar på svar på det hon nyss sagt. Som jag inte alls hört.

Jag säger "ööh" och hon svarar "ja det var därför jag kände igen dig"
Jag säger namnet som poppat upp i huvudet och hon skiner upp. Måste vart rätt namn.

Sen säger jag "öh" igen och "jag tänkte på tejp".

Hon tittar entusiastiskt på mig. Jag vet inte om jag borde säga nåt mer. Förklarat.

Säger att "jag hoppas inte Claes Ohlsson har hunnit stänga". Tystnad. Hon tittat på klockan. Säger "vad gör du nu då". Får stor bilfabrik tillbaks och säger jaha, jag med. Tystnad.

Säger "det här är min hållplats"

Har man liksom inte en plan på nåt man kan prata om när man hoppar på folk mitt i tejptänkande sådär?

2 kommentarer:

  1. Fick du tag på någon tejp? Finns på apoteket annars, rekommenderar den vita som är på blå rulle. Den finns inte alltid framme så ibland får man fråga efter den. Norskan förra året som spelade med bruten arm använde sån. Tycker att det borde hjälpa en handled då också. :)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte vanlig eltejp till fingrarna och en rulle gaffa, hittade ingen byggtejp. Ska till apoteket och handla vit på blå rulle. Har du lite med idag så kanske jag kan testa?

    SvaraRadera